Έλεγχος - αντικατάσταση των μπουζί
 
Η αντικατάσταση των τεσσάρων μπουζί  δεν είναι δύσκολη dουλειά για αρχάριο, απλά πρέπει να γίνεται ένα-ένα ! Δηλαδή βγάζουμε την
πίπα(μπουζοκαλώδιο) μόνο από το μπουζί που θα αντικαταστήσουμε. Με το μπουζόκλειδο ξεσφίγκουμε το μπουζί, και το αφαιρούμε.
Τοποθετούμε το νέο μπουζί στην θέση του και το σφίγκουμε, μέχρι και 3/4 του κύκλου. Και επανατοποθετούμε το μπουζοκαλώδιο.
Μετά ακολουθούμε την ίδια διαδικασία και για τα επόμενα.
 
 Χρειάζεστε τα εξής εργαλείa:
Μpουζόκλειδο, το οποίο είναι στα εργαλεία του αυτοκινήτου. (όσο κι αν σας φαίνεται παράξενο, είναι το καταλληλότερο).
Φίλλερ και εάν φοβόστατε το σφίξιμο των μπουζί ροπόκλειδο για ροπή 16 Nm.
Προσοχή ! Κατά την αντικατάσταση ο μηχανή πρέπει να είναι κρύα, αλλιώς κινδυνεύετε να χαλάσετε τα σπειρώματα της κεφαλής.
Το ίδιο θα συμβεί αν σφίξετε υπερβολικά τα μπουζί.Tο διάκενο πρέπει να είναι  ότι γράφει το βιβλίο του κατασκευαστή.
 
Από τις φωτογραφίες μπορείτε να πάρετε μια ιδέα για το πως πρέπει η δεν θα πρέπει να  είναι τα μπουζί σας.
Εξετάζοντας το καθένα από αυτά μπορείτε να βγάλετε πολύ χρήσιμα συμπεράσματα για τη λειτουργία του αντίστοιχου κυλίνδρου.
 
 
Εικ 1. Το καφέ, γκρίζο ή χρυσοκίτρινο χρώμα του ηλεκτροδίου και
           του μονωτή δείχνει καλή κατάσταση - ρύθμιση της μηχανής.
 
 
 
 
 
Εικ 2. Λευκές επικαθίσεις από υπερβολική ποσότητα λαδιού
           στο θάλαμο καύσης ή κακή ποιότητα λαδιού.
 
 
 
 
 
Εικ 3. Μαύρες επικαθίσεις αιθάλης προδίνουν υπερβολικά
           πλούσιο μείγμα αέρα - καυσίμου ή προβληματική λειτουργία
           της ανάφλεξης ή πολύ ψυχρό τύπο μπουζί.
 
 
 
 
Εικ 4. Βραχυκυκλωμένο ("λαδωμένο") μπουζί. Μηχανή πολύ
           φθαρμένη ή με άλλο σοβαρό πρόβλημα λειτουργίας.
 
 
 
 
 
Εικ 5. Ηλεκτρόδιο λιωμένο ή με λευκά στίγματα. Προκλήθηκε από
           υπερθέρμανση εξαιτίας υπερβολικού αβάνς (προπορείας ανάφλεξης)
           ή βλάβης του συστήματος ψύξης ή πολύ θερμού τύπου μπουζί.
 
 
 
 
Εικ 6. Φθαρμένο μπουζί. Δείχνει απλώς ότι ήρθε η ώρα να το αντικαταστήσετε !
           Αν δεν το κάνετε, υπερφορτώνετε το κύκλωμα ανάφλεξης και αυξάνετε
           την κατανάλωση καυσίμου και τη ρύπανση του περιβάλλοντος.
 
 
 
 
 
 
Τύπος μπουζί: Ο ιδανικός τύπος είναι γραμμένος στο βιβλίο του κατασκευαστή.
 
                          Η βρείτε το σωστό από εδώ... :
 
http://www.sparkplugs.co.uk/pages/pricing/applications/ngk_petrol_car_applications.asp