ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡΠΛΗΡΩΣΗΣ ΜΕ ΣΤΡΟΒΙΛΟΣΥΜΠΙΕΣΤΗ
 
      Συγκρινόμενη με μια φυσικά αναπνευστική μηχανή της ίδιας ισχύς εξόδου,
η κατανάλωση καυσίμου μιας μηχανής με turbo είναι χαμηλότερη, καθώς
έχουμε χρήση της σπαταλημένης ενέργεια εξάτμισης η οποία συμβάλλει στην
αποδοτικότητα της μηχανής. Λόγω της χαμηλότερης ογκομετρικής διάστασης
μια μηχανής με turbo, οι τριβές και οι θερμικές απώλειες είναι λιγότερες.
Η αναλογία ισχύος, δηλ. ίπποι (η ισχύς εξόδου) / χιλιόγραμμα (βάρος
μηχανών), των κινητήρων με υπερσυμπιεστή είναι πολύ καλύτερη από αυτό μιας
φυσικά αναπνευστικής μηχανής.
Ο χώρος που απαιτείται για την εγκατάσταση ενός turbo είναι μικρότερος
από αυτών μιας φυσικά αναπνευστικής μηχανής με την ίδια ισχύς εξόδου.
 
     Η χαρακτηριστική ροπή ενός κινητήρα με turbo μπορεί να βελτιωθεί.
Οφειλόμενη στο αποκαλούμενο "χαρακτηριστικό maxidyne" (μια πολύ υψηλή αύξηση
ροπής σε χαμηλές στροφές του κινητήρα), κοντά στην πλήρη ισχύς εξόδου η
οποία διατηρείται καλά κάτω από την εκτιμώμενη ταχύτητα της μηχανής.
Επομένως, η αναρρίχηση ενός λόφου απαιτεί τις λιγότερες εναλλαγές στο
κιβώτιο ταχυτήτων και η απώλεια ταχύτητας είναι χαμηλότερη.
     Η απόδοση που παρέχει ένα turbo σε υψηλά υψόμετρα είναι σημαντικά
καλύτερη. Λόγω της χαμηλότερης πίεσης αέρα στα υψηλά ύψη, η απώλεια ισχύος
μιας φυσικά αναπνευστικής μηχανής είναι ιδιαίτερα χαρακτηριστική. Σε
αντίθεση περίπτωση, η απόδοση του turbo βελτιώνεται λόγου του υψομέτρου ως
αποτέλεσμα της μεγαλύτερης διαφοράς πίεσης μεταξύ της ουσιαστικά
σταθερής πίεσης προς το turbo και της χαμηλότερης περιβαλλοντικής πίεσης στην
έξοδο. Η χαμηλότερη πυκνότητα αέρα στην είσοδο του κελύφους εισαγωγής
εξισώνεται κατά ένα μεγάλο μέρος. Ως εκ τούτου, η απώλεια ισχύος της
μηχανής είναι πολύ μικρή ως αμελητέα.
     Λόγω του μειωμένου γενικού μεγέθους, η εκπομπή ηχορύπανσης ενός turbo
είναι μικρότερη σε σχέση με μια φυσικά αναπνευστική μηχανή με την ίδια
ισχύς εξόδου. Ο ίδιος ο στροβιλοσυμπιεστής ενεργεί ως πρόσθετος
σιγαστήρας εξάτμισης.
 
ΠΗΓΗ http://www.turbohellas.gr