Ιστορία των λογότυπων αυτοκινήτων

Κείμενο που  από το περιοδικό Car, 1999, Ιουλίου που γράφτηκε  από τον  Martin Buckley.

Μετάφραση  από Car Crazy Team (CCT)

ΤΟ ALPHA ROMEO

Είναι ο Ερυθρός Σταυρός και ένα φίδι που καταβροχθίζει έναν άνθρωπο! Μια προειδοποίηση στους ιδιοκτήτες άλφα που  θα παραπονεθούν ότι τα μπροστινά φτερά τους πέφτουν ; Όχι, είναι τα σύμβολα της πόλης του Μιλάνου και είναι σχετικό με τις σταυροφορίες που έλαβε μέρος.(Ως εκ τούτου και ο σταυρός).

Τα τέσσερα δαχτυλίδια της Audi αντιπροσωπεύουν τις τέσσερις επιχειρήσεις της κοινοπραξίας - ένωσης του 1932 - DKW, Horch, Wanderer, και Audi. Μετά από τον πόλεμο το όνομα Audi - που είναι λατινικά για "Άκου!"  - καταργήθηκε, αλλά αναβίωσε το 1965, χρησιμοποιώντας τα τέσσερα δαχτυλίδια ως λογότυπο.

 

ΒΜW

Το «BMW roundel» είναι ένα τυποποιημένος, περιστρεφόμενος έλικας - το μπλε που αντιπροσωπεύει τον ουρανό. Ναι! η  Bayerische Motoren Werke έφτιαχνε τους κινητήρες για τα στρατιωτικά αεροπλάνα που βομβάρδισαν τα εργοστάσια που έχουν τώρα εκτός Γερμανίας. Είναι ένας αστείος κόσμος!

 

 

 

CITROEN

Μην φανταστείτε ότι το σήμα συμβολίζει την προηγμένη προσέγγιση της Citroen στην εφαρμοσμένη μηχανική! Αλλά ότι ο Andre Citroen  άρχισε με εμπόριο ανταλλακτικών,  και τα δίδυμα βελάκια αντιπροσωπεύσουν δόντια από γρανάζια.

FERRARI

Όχι δεν είναι ένα αφηνιασμένο  άλογο! Αυτό είναι ένας γάιδαρος τσίρκου  που είχε δει κάποτε ο Enzo Ferrari, και του άρεσε για σήμα!!

 Όχι, ακριβώς ένα αστείο κάναμε! Στην πραγματικότητα, το αφηνιασμένο άλογο ήταν αρχικά το έμβλημα στο δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο  του ιταλικού άσσου των αιθέρων  Francesco Baracca. Οι  οποίοι γονείς έπεισαν Enzo Ferrari  να το υιοθετήσει  σαν σύμβολο του αποθανόντα, για τα αγωνιστικά ALPHA του.

Δεξί χέρι του κ.Henry Ford , ο Harold Wills, κέρδιζε το ψωμί του όταν ήτανε νέος εκτυπώνοντας  κάρτες. Έτσι όταν έψαχνε Henry για ένα λογότυπο το 1903, ο Harold ξεσκόνισε τις παλιές εκτύπωσης της εκτυπωτικής  μηχανής John Bull. Οι χαρακτήρες ήταν οι ίδιοι που χρησιμοποίησε για τις προσωπικές κάρτες του. Το Oval εμφανίστηκε το 1912, και το μπλε προστέθηκε για το μοντέλο Φορντ  «Α» το 1927.

 

 

 

Η FIAT χρησιμοποίησε αρχικά το εικονιζόμενο  λογότυπο  στο UNO το 1982. Ο  προϊστάμενος σχεδιασμού ο  Mario Maioli  πέρασε από έξω από το εργοστάσιο της Mirafiori μια νύχτα, μετά από  διακοπή ρεύματος. Και είδε το γιγαντιαίο λογότυπο FIAT πάνω από το εργοστάσιο με φόντο το βραδινό  ουρανό. Έκανε ένα γρήγορο σκίτσο – τα πέντε μπλε κουτιά αντιπροσώπευσαν τα διαστήματα που θα μπορούσε να δει μεταξύ τα γράμματα στην ταράτσα του εργοστασίου!

MASERATI

Όπως και στην ALPHA ROMEO.Το διακριτικό  της Maserati είναι τοπική υπερηφάνεια! Η τρίαινα είναι το παραδοσιακό σύμβολο πόλης, της Μπολόνιας. Όπου και τα αυτοκίνητα έγιναν αρχικά κατασκευαστή.

MAZDA

Το λογότυπο της Mazda είναι περισσότερο από  μια τυποποιημένη τουλίπα. Αναπτυγμένο από Rei Yoshimara, έναν διάσημο σχεδιαστής εταιρικών συμβόλων και όχι μόνο! Το  σχήμα  "V" αντιπροσωπεύει  φτερά, το οποία για την Mazda σημαίνουν "δημιουργικότητα, αίσθηση αποστολής, ευγένεια  και ευελιξία. Αυτά που είναι η Mazda."

 

 

 

MERCEDES

Το αστέρι της Mercedes-benz αντιπροσωπεύει την κυριαρχία της στο  έδαφος, στη θάλασσα, και στον αέρα. Πρωτοεμφανίστηκε σε ένα Daimler  το 1909. Το 1926 με την ένωση με την  BENZ, προστέθηκε ένα δάφνινο  στεφάνι. για να δηλώσει την επιτυχή ένωση των δύο εταιριών. Το τρέχον δαχτυλίδι που είναι γύρω από το αστέρι προστέθηκε  αρχικά το 1937.

MITSUBISHI

Η Mitsubishi κατασκεύασε το πρώτο της αυτοκίνητό  το 1917. Η ίδια η επιχείρηση ιδρύθηκε  1870, όταν ναυπήγησε τα πρώτα σκάφη της - τα τρία διαμάντια αντιπροσωπεύουν τους προπέλες ενός σκάφους.

Το όνομα σημαίνει "τρεις ρόμβοι".

Ένας φίλος πρόσφατα σχολίασε ότι το λογότυπο διαμορφώνεται με την ένωση δύο οικογενειακών εμβλημάτων και δεν αντιπροσωπεύει πραγματικά οποιοδήποτε μέρος ενός σκάφους. Η σύνδεση ναυτιλίας είναι μια παρερμηνεία που προέρχεται από την πρόωρη συμμετοχή της στη ναυτιλία και τη ναυπηγική.

PEUGEOT

Ένα από τα πρώτα peugeot  ήταν γνωστό ως «Lion-peugeot», το οποίο υιοθέτησε το έμβλημα του λιονταριού από την πόλη του Μπέλφορτ, όπου κατασκευαζόταν .

 

 

 

PORSCHE

Το διακριτικό της Porsche είναι ουσιαστικά το σύμβολο της πόλης της Στουτγάρδης, η οποία κτίστηκε στην περιοχή ενός αγροκτήματος - ως εκ τούτου το άλογο-. Τα ελάφια και οι γραμμές  με κόκκινο και Μαύρο είναι μέρος του θυρεού του  Βασιλείου του  Wurttemberg.

RENAULT

Το διαμάντι της Renault άρχισε ως στρογγυλό έμβλημα στο καπό από το 1922. Η κόρνα ήτανε από πίσω. Το κέντρο του διακριτικού κόπηκε για να επιτρέψει στον ήχο να ακούγεται. Άρχισε στρογγυλό και κατέληξε διαμάντι το 1924.

Οι Rovers είναι λαϊκοί oποιοι περιπλανώνται περίπου όπως οι Βίκινγκ - ως εκ τούτου το έμβλημα σκαφών Βίκινγκ που έχει χρησιμοποιηθεί με διάφορες μορφές από την αρχή.

 

 

 

SKODA

Μοιάζει με μια ιπτάμενη γαλοπούλα αλλά…………οι γαλοπούλες δεν πετούν! Σαν γαλοπούλα θα ήταν κατάλληλο για μερικά από τα προηγούμενα μοντέλα τις Skoda!  Αλλά  στην πραγματικότητα είναι ένα φτερωτό βέλος, χωρίς προφανή σημασία πέραν από μια γενική εντύπωση  ταχύτητας. Που είναι αλήθεια για κάποια σημερινά μοντέλα της!

SUBARU

Το Subaru ήταν η πρώτη ιαπωνική εταιρία αυτοκινήτων που θα χρησιμοποιήσει ένα όνομα, που προήλθε από τη γλώσσα της χώρας κατασκευής. Αναφέρεται σε μια ομάδα έξι αστεριών - που είναι γνωστών επίσης από το αρχικό ιαπωνικό όνομα mutsuraboshi στον αστερισμό του Ταύρου. Εμείς Θα τα ξέραμε ως Πλειάδες.(Για εμάς στην Ελλάδα οι Πλειάδες είναι επτά. Η μία λέει η μυθολογία, ντρέπεται και δεν φαίνεται πολύ).  

TOYOTA

Οι Ιάπωνες έχουν μια αδυναμία για τα τρελλά διακριτικά. Ως εκ τούτου, το τρέχον σύμβολο της TOYOTA που μοιάζει με έναν καουμπόη με ένα μεγάλο καπέλο, είναι πραγματικά τρεις ελλειπτικοί κύκλοι,  απεικονίζοντας την καρδιά του πελάτη, την καρδιά του προϊόντος, και τις πάντα-αναπτυσσόμενες τεχνολογικές ευκαιρίες προόδου  που βρίσκονται μπροστά.

Ένας άλλος λόγος που ακούγεται είναι ότι, στα ιαπωνικά, "Toyo" σημαίνει μια αφθονία, και το “TA" είναι ρύζι. Έχω την υποχρέωση να πω ότι μερικοί ασιατικοί πολιτισμοί θεωρούν ότι εκείνοι που ευλογούνται με μια αφθονία ρυζιού ευλογούνται και με  μεγάλο πλούτο.

 

 

 

Η VOLKSWAGEN είναι εύκολη! Είναι γερμανικά για το "αυτοκίνητο των ανθρώπων".

 VOLVO σημαίνει "κυλώ" στα λατινικά, ήταν η διασημότερη εταιρία της Σουηδίας προτού να έρθουν τα ΙKEA!

Ο κύκλος και το βέλος αντιπροσωπεύουν την ασπίδα και τη λόγχη του Θεού Άρη, το οποίο είναι επίσης ένα αλχημικό σύμβολο για το σίδηρο.

Το σύμβολο στην κορυφή είναι τα αρχικά του ιδρυτή της Lotus,  Anthony Colin Bruce Champan. Είναι άγνωστο γιατί επέλεξε το όνομα "Lotus" για την επιχείρησή του. Το πράσινο είναι τις βρετανικής υπαίθρου. Το κίτρινο συμβολίζει τις ηλιόλουστες ημέρες που ο κ. Chapman ήλπισε ότι θα είχε μπροστά η επιχείρησή του.